АВТОЗАХИСТ Пряме врегулювання

Інформація про стандартний страховий продукт ''АВТОЗАХИСТ Пряме врегулювання''

Об'єкт страхування

1. Об’єктом (об’єктами), що підлягають страхуванню відповідно до умов страхового продукту «АВТОЗАХИСТ Пряме врегулювання» (далі – страховий продукт) є майно, а саме транспортний засіб (за текстом – ТЗ), на праві володіння, користування і розпорядження майном (при страхуванні по КАСКО) та за умови обрання відповідного Варіанта страхування у Договорі комплексного страхування ризиків, пов’язаних з експлуатацією транспортного засобу (далі – Договір, Договір страхування):
- відповідальність за шкоду, заподіяну особою, відповідальність якої застрахована, потерпілій третій особі та/або її майну внаслідок настання події, на випадок виникнення якої проводиться страхування (страхового ризику) під час використання (експлуатації) ТЗ (при страхуванні по ДЦВ);
- життя, здоров’я, працездатність Застрахованої (-их) особи (осіб), визначеної (-их) відповідно до обраного Варіанта страхування в Договорі (при страхуванні по ДНВ).
2. За страховим продуктом Договір може бути укладено відносно ТЗ типу В (легковий автомобіль та виготовлені на базі легкового а/м або мінівени з кількістю місць для сидіння не більше 9 (дев'яти), з місцем для водія включно та повна маса якого не перевищує 3 500 кг (маса із навантаженням)), щодо якого з ПрАТ "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТРАХОВИЙ АЛЬЯНС" (за текстом – Страховик) укладено поліс обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (далі – ОСЦПВВНТЗ) з періодом використання ТЗ рівним строку дії 1(один) рік такого полісу ОСЦПВВНТЗ.

Страхові ризики та обмеження страхування

1. Страхові ризики, які покриваються за Договором по класам страхування, якщо такі застраховані відповідно до обраного Варіанта страхування у Договорі:
а) по КАСКО: "ДТП без вини Страхувальника" – пошкодження або знищення ТЗ внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, що сталась внаслідок зіткнення (контакту) застрахованого ТЗ з іншим транспортним засобом-учасником ДТП, яке сталося за відсутності вини Страхувальника або особи, допущеної до керування застрахованим ТЗ на законних підставах, та при встановленій вині встановленої третьої особи, відповідальність якої або застрахована за чинним полісом ОСЦПВВНТЗ або така особа звільнена відповідно до Закону ОСЦПВВНТЗ від обов'язку страхування цивільно-правової відповідальності на території України.
б) по ДЦВ:
- «Шкода особі» - настання відповідальності Страхувальника (особи, відповідальність якої застрахована) за заподіяння прямої шкоди життю, здоров'ю Потерпілого внаслідок ДТП яка сталася за участю ТЗ;
- «Шкода майну» - настання відповідальності Страхувальника (особи, відповідальність якої застрахована) за заподіяння прямої шкоди майну Потерпілого внаслідок ДТП яка сталася за участю ТЗ.
в) по ДНВ: смерть, встановлення інвалідності або тимчасова втрата працездатності Застрахованою особою, яка в момент ДТП знаходились в ТЗ, внаслідок нещасного випадку під час ДТП за участю ТЗ.
2. На страхування не приймаються та страхова виплата не здійснюється, якщо:
- відповідальність Страхувальника (Водія) ТЗ не застрахована за полісом ОСЦПВВНТЗ укладеним з ПрАТ "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТРАХОВИЙ АЛЬЯНС";
- ТЗ містить в реєстраційних документах запис подібний - «розшукується Інтерполом»;
- ТЗ тимчасово ввезений на митну територію України без реєстрації у відповідних державних органах України (відсутнє дійсне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу українського зразка);
- ТЗ призначений для транспортування вибухонебезпечних речовин (таких як нітрогліцерин, динаміт або аналогічних речовин) або токсичних відходів.
- ТЗ використовується в прокаті чи для навчальної їзди або на тест-драйвах, або участі в спортивних змаганнях, ралі, випробуванні швидкості на полігонах або експлуатується в якості громадського транспорту, маршрутного таксі, таксі (в тому числі, але не обмежуючись, використання в Uber, Uklon, Bolt тощо) або використовується для перевезення пасажирів на комерційній основі, або використовується на підставі договорів з особами, що здійснюють підприємницьку діяльність з передачі ТЗ у найм (прокат тощо).
- ТЗ будь-яким чином передано у використання Збройним силам України (в т. ч. Силам територіальної оборони), Національній гвардії України, Державній службі з надзвичайних ситуацій (ДСНС), Національній поліції та іншим військовим, правоохоронним органам/підрозділам/формуванням, медичним установам/ закладам.
3. На страхування по КАСКО приймаються ТЗ віком (визначається згідно свідоцтва про реєстрацію):
- за Варіантом страхування «Класичний» - до 20 років на момент страхування.
- за Варіантом страхування «Розширений» - до 15 років на момент страхування.

Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності)

Порядок визначення розміру страхової суми - страхова сума встановлюються за домовленістю Сторін Договору наступним чином:
- по КАСКО – в розмірі 160 000 гривень;
- по ДЦВ – мінімальний розмір - 100 000 гривень, максимальний розмір - 1 000 000 гривень;
- по ДНВ – мінімальний розмір – 50 000 гривень, максимальний розмір - 200 000 гривень.

Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу

1. Зі страхування КАСКО:
- Мінімальний розмір страхового тарифу – 0,836%.
- Максимальний розмір страхового тарифу – 5,355%.
2. Зі страхування ДЦВ:
- Мінімальний розмір страхового тарифу – 0,082%.
- Максимальний розмір страхового тарифу – 1,199%.
3. Зі страхування ДНВ:
- Мінімальний розмір страхового тарифу – 0,390%.
- Максимальний розмір страхового тарифу – 0,750%.

Територія та строк дії договору страхування (включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період(и) страхування (за наявності))

1. Територія дії Договору страхування: Україна, але в будь якому випадку Договір не діє на наступних територіях:
- в зонах військових (воєнних, бойових) дій, воєнних конфліктів, проведення військових операцій (в т.ч. Операції Об'єднаних Сил);
- на території, де проводяться антитерористичні операції;
- на окупованих/тимчасово окупованих територіях;
- на території, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження та/або тих, які розташовані на лінії зіткнення на момент настання події.
2. Договори за страховим продуктом укладаються одночасно з укладанням полісу ОСЦПВВНТЗ або протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня укладання полісу ОСЦПВВНТЗ на строк, що не перевищує строк дії полісу ОСЦПВВНТЗ.
3. Строк дії Договору становить до одного року включно. Строк дії Договору не може бути продовжений.
4. Договір набуває чинності з часу та дати, вказаних як початок його строку дії, але не раніше дати та часу надходження страхової премії (першої її частини, якщо Договором передбачено сплата премії частинами) в повному розмірі та строк, передбачені Договором, на банківський рахунок/в касу Страховика (страхового посередника).
У разі сплати страхової премії частинами, строк дії Договору поділяється на періоди страхування, що зазнаються у Договорі – частини строку дії Договору за які сплачується частина страхової премії.
5. У межах строку дії Договору не передбачено періодів страхування.

Винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхових виплат

1. Страховим випадком не визнаються події, що відбулись при:
- Керуванні ТЗ особою, що не мала посвідчення водія відповідної категорії або законного права керування цим ТЗ, або знаходилася в стані алкогольного сп'яніння, або перебувала під впливом наркотичних чи токсичних речовин, лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції і увагу.
- Перевезенні ТЗ морським, залізничним та іншими видами транспорту (за виключенням буксирування ТЗ з дотриманням всіх вимог ПДР) або навантаженні (розвантаженні) ТЗ, або під час його розвантаження (завантаження) з (на) іншого (й) ТЗ.
- Експлуатації або зберіганні ТЗ на території будівельного майданчика або в межах закритої (без загального доступу) території аеропорту/аеродрому.
- Експлуатації або зберіганні ТЗ поза межами Території дії Договору.
2. Страховик не відшкодовує збитки, завдані внаслідок:
- Порушення умов експлуатації ТЗ, передбачених заводом-виробником (перевищення вантажопідйомності/пасажиромісткості тощо), або порушення вимог чинних ПДР щодо технічного стану, обладнання, шин, коліс ТЗ.
- Невідповідності шин ТЗ зимовому сезону експлуатації (згідно з маркуванням на покришці заводу-виробника) (не стосується ризику по КАСКО). При цьому в межах Договору зимовий сезон експлуатації визначається на період з 15 листопада по 31 березня (обидві дати включно). Дія цієї умови не поширюється на всесезонні шини.
- Порушення правил руху через залізничний переїзд (відповідно до ПДР).
-Залишення ТЗ без вжиття всіх заходів щодо недопущення його самовільного руху.
- Вибуху (пожежі) при перевезенні (зберіганні) в ТЗ вибухонебезпечних речовин, боєприпасів.
- Впливу будь-яких вибухових пристроїв, ракет, снарядів, мін, бомб та інших засобів ведення війни.
- Впливу атомного вибуху, радіоактивного або хімічного забруднення або дії ядерної, хімічної, біологічної, біохімічної, електромагнітної зброї.
- Переслідування ТЗ працівниками правоохоронних органів.
- Події, що мала місце після припинення/ закінчення строку дії Договору.
- Додатково по КАСКО:
• спрацювання елементів активного захисту водія та пасажирів (подушки безпеки, паски тощо) без інших пошкоджень ТЗ;
• гідравлічного удару;
• ремонтних робіт, технічного обслуговування або обробки теплом, вогнем чи іншого зовнішнього термічного впливу на ТЗ (сушка, зварювання, гаряча обробка);
• пожежі з ТЗ з причини порушення Страхувальником (Водієм) правил техніки безпеки під час користування паливно-мастильними матеріалами або недбалого використання вогню при палінні в салоні ТЗ.
- Додатково по ДНВ: самогубства (замаху на самогубство) Застрахованої особи.
- Додатково по ДЦВ: створення аварійної ситуації Водієм без контакту із ТЗ, внаслідок якої спричинені збитки третім особам, за виключенням випадків, по яким в судовому порядку буде встановлена відповідальність Страхувальника (Водія) за спричинені збитки та покладено на нього обов’язок компенсувати завдану матеріальну шкоду, а також буде визначено розмір цієї шкоди.
3. Страховик не відшкодовує:
- Збитки, які прямо чи опосередковано спричинені, є результатом або сталися у зв’язку з будь-чим з перерахованого нижче, незважаючи на будь-яку іншу причину або подію, яка одночасно або в будь-якій іншій послідовності впливає на настання збитку: військові (воєнні, бойові), терористичні дії/заходи, вторгнення іноземних військ (незалежно від того, чи оголошено війну), громадянська війна, страйки, народні або масові заворушення, революція, повстання, заколот, несанкціоновані збори; конфіскація, націоналізація, реквізиція, арешт або знищення/ пошкодження/втрата ТЗ в результаті дій органів військової, цивільної влади або узурпованої влади (в т.ч. де-факто існуючих органів), або надання ТЗ працівникам поліції, інших установ для виконання ними службових обов’язків; дій та заходів, причин введення воєнного, надзвичайного стану або спеціальних операцій силового характеру, оголошені органами державної влади. Не підлягають відшкодуванню збитки, пов’язані з розкраданням чи будь-яким зникненням ТЗ, мародерством та іншими подібними діями пов’язаних із зазначеними в вище подіями.
- Вартість ремонту та/або технічного обслуговування ТЗ (майна Потерпілого), що не викликані страховим випадком та/або виконання робіт (частини робіт), що не викликані технологічною необхідністю.

- Витрати на проведення заміни (замість ремонту) складових частин ТЗ (майна Потерпілого), при можливості їх відновлення відповідно до нормативної документації виробника ТЗ (майна Потерпілого) або здійснені через відсутність на СТО (підприємстві, що здійснює ремонт майна Потерпілого) необхідних запасних частин і деталей для ремонту цих частин.
- Непрямі витрати, які можуть бути викликані страховим випадком (втрата товарної вартості ТЗ (майна Потерпілого), витрати на експрес-доставку деталей; штрафні санкції; упущена вигода; втрата прибутку; простій; банківське обслуговування; моральний збиток та інше).
- Збитки, що виникли внаслідок виходу з ладу будь-якої деталі гальмової системи або рульового керування ТЗ, а на ТЗ немає дійсного документа про проходження технічного контролю (огляду), якщо стосовно цього ТЗ діє вимога проходження періодичного обов’язкового технічного контролю (огляду).
- Збитки, що виникли внаслідок настання події, яка не зазначена як страховий ризик в Договорі.
- Додатково по КАСКО:
• збиток при пошкодженні шин, дисків (ковпаків) коліс ТЗ, елементів підвіски, трансмісії ТЗ, проте за винятком випадків, коли такі пошкодження пов'язані з іншими пошкодженнями частин ТЗ;
• вартість робіт, пов'язаних з ремонтом/заміною окремих частин, деталей, устаткування ТЗ внаслідок їхнього технічного браку, корозії, природного зносу, пошкоджень гризунами;
• збиток при пошкодженні електро- та електронного обладнання ТЗ внаслідок короткого замикання, якщо це не викликало інші пошкодження ТЗ;
• збиток, якщо ремонт був здійснений до огляду пошкодженого ТЗ представником Страховика;
• збитки, що виникли в результаті неправильного завантаження, кріплення, перевезення вантажу в ТЗ;
• збитки, що виникли внаслідок дій тварин чи птахів, що знаходились у салоні, кабіні, кузові ТЗ;
• будь-які збитки завданні ТЗ, якщо під час ДТП не було безпосереднього зіткнення (контакту) транспортних засобів-учасників ДТП та/або особу (транспортний засіб) іншого учасника ДТП (окрім застрахованого ТЗ), згідно з документами компетентних органів, не встановлено (в тому числі, якщо інший учасник ДТП (окрім застрахованого ТЗ) визначений як такий, що зник з місця події, тощо);
• збитки завданні ТЗ, коли вина водія іншого транспортного засобу - учасника ДТП, відповідального за спричинення збитків застрахованому ТЗ, не встановлена у визначеному законодавством порядку.
- Додатково по ДЦВ:
• збиток за забруднення або пошкодження об'єктів навколишнього середовища;
• збиток при заподіянні шкоди: Водію або пасажирам, що перебували в ТЗ при настанні події або особам, які перебували в транспортному засобі, що під час ДТП був причеплений або іншим способом приєднаний до ТЗ;
• збиток за пошкодження/знищення: ТЗ; будь-якого майна, що знаходилось в ТЗ; наступного майна Потерпілих - антикварних речей, виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного чи напівкоштовного каміння, предметів релігійного культу, картин, рукописів, банкнот, цінних паперів та документів, споруд, які мають історико-культурне значення.
4. Страховим випадком не визнається:
- По КАСКО:
• ДТП, яка сталася з вини Страхувальника (особи, допущеної до керування ТЗ) або обопільної вини особи, що керувала ТЗ, та іншого учасника ДТП;
• подія, якщо на момент настання випадку з ТЗ, відповідальність винної третьої особи не буде застрахована за чинним полісом ОСЦПВВНТЗ (за виключенням осіб, які відповідно до Закону ОСЦПВВНТЗ звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території України);
• пошкодження лакофарбового покриття та/або нефарбованих декоративних елементів кузова ТЗ (а саме: нефарбовані деталі, деталі із структурного пластику, деталі, які вкриті покриттям іншим, ніж фарба), що сталися внаслідок звичайної експлуатації ТЗ (сколи діаметром до 5 мм; подряпини, отримані під час миття та/або чищення ТЗ; зміна кольору лакофарбового та/або іншого покриття внаслідок впливу сонячного проміння; потрапляння паливно-мастильних матеріалів, складових дорожнього полотна).
- По ДНВ - захворювання, у тому числі посттравматичні захворювання опорно-рухового апарату.
- По ДЦВ – подія, що не є страховим випадком за полісом ОСЦПВВНТЗ щодо ТЗ або якщо за полісом ОСЦПВВНТЗ відмовлено у здійсненні страхової виплати.
5. Підставою для відмови Страховика у здійсненні страхової виплати є:
- Навмисні дії Страхувальника/Застрахованої особи (Водія) або Вигодонабувача, спрямовані на настання страхового випадку, крім дій, вчинених у стані крайньої необхідності або необхідної оборони, або випадків, визначених законом чи міжнародними звичаями. Кваліфікація дій встановлюється відповідно до чинного законодавства України.
- Вчинення Страхувальником/Застрахованою особою – фізичною особою (Водієм) або іншою особою, на користь якої укладено Договір, умисного кримінального правопорушення, що призвело до страхового випадку.
- Подання Страхувальником (Водієм) свідомо неправдивих відомостей про об’єкт страхування та/або про факт та/або причини та/або обставини настання страхового випадку, а також обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, включаючи зазначення Страхувальником (Водієм) неправдивих відомостей в письмовій Заяві на страхування (при її наявності).
- Одержання Страхувальником/Вигодонабувачем повного відшкодування збитків від особи, яка їх заподіяла або від іншої страхової компанії, у разі настання страхового випадку по КАСКО. Якщо збиток відшкодований частково, страхова виплата здійснюється з вирахуванням суми, отриманої від зазначеної особи як відшкодування збитків;
- Несвоєчасне повідомлення (тобто з порушенням умов Договору) Страховика Страхувальником (особою, визначеною у Договорі або законодавством) про настання страхового випадку без поважних на це причин, створення Страховикові перешкод у визначенні обставин, характеру та розміру збитків або невиконання інших обов’язків, визначених Договором або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків).
- Знехтування Страхувальником (Водієм) заходами (невиконання дій), стосовно запобігання подіям, які можуть бути кваліфіковані як страхові випадки, рятування ТЗ при настанні страхового випадку інші заходів щодо запобігання та зменшення наслідків страхового випадку, передбачених Договором, якщо це призвело до страхового випадку або збільшення розміру збитку;
- Не виконання Страхувальником (Водієм) обов’язків:
• щодо виклику на місце ДТП компетентного підрозділу Національної поліції України та в разі вимоги працівників цього підрозділу (або на вимогу представника Страховика, що прибув на місце події) пройти медичне обстеження на вживання алкоголю (наркотиків), та залишаючись на місці події забезпечення документального оформлення випадку у державних компетентних органах, крім випадків, що позбавляють такого обов’язку, передбачених Договором;
• щодо умови, - без письмової згоди Страховика не робити заяв та не брати на себе зобов’язань про добровільне відшкодування збитків (виключенням є належним чином оформлене, відповідно до умов Договору, Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду («Європротокол»)).
- Не подання Страхувальником (іншою особою, яка відповідно до Договору або законодавства має право на отримання страхової виплати) документів, передбачених Договором, у визначений Договором строк.
-
Відмова Страхувальника/Вигодонабувача від свого права вимоги (суброгації) до особи, відповідальної за скоєний збиток по КАСКО, чи неможливість здійснення Страховиком цього права з вини Страхувальника/ Вигодонабувача.
- Наявність обставин, які є винятками із страхових випадків та обмеженнями страхування, передбаченими Договором.
- Наявність інших підстав, встановлених законодавством.

 
Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків (за наявності), іншими складовими страхового продукту

1. У Договорі встановлюється Ліміт відповідальності «за договором страхування», тобто страхова сума є агрегатним Лімітом відповідальності Страховика за всіма страховими випадками, що відбулися під час дії Договору. Договір щодо кожного окремого класу страхування припиняє свою дію з дати здійснення сумарної страхової виплати в розмірі страхової суми за цим класом страхування відповідно до обраного Варіанту страхування. Договір по відповідному класу страхування діє до кінця обумовленого строку в межах суми, що є різницею між страховою сумою і розміром здійсненої за Договором страхової виплати за цим класом страхування.
2. Ліміт відповідальності цією Опцією «Евакуатор» по КАСКО – 5 000 гривень (сумарно за всіма випадками під час дії Договору).

Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат

1.Після того як Страховик був повідомлений про настання події, що має ознаки страхового випадку, та отримав всі необхідні документи, Страховик:
- Визначає причини та обставини настання такої події та приймає рішення про визнання випадку страховим.
- У випадку прийняття рішення про визнання події страховим випадком, проводить розрахунок розміру страхової виплати та складає страховий акт.
- Здійснює страхову виплату в строк, що передбачений Договором.
2. Після одержання письмового Повідомлення про настання страхового випадку, Страховик (його уповноважена особа) здійснює огляд пошкодженого ТЗ або майна Потерпілого. Дата огляду узгоджується Сторонами, а результати огляду зазначаються в акті (протоколі) огляду (дефектній відомості) ТЗ або майна Потерпілого.
Огляд пошкодженого ТЗ (майна Потерпілого) проводиться в присутності Страхувальника (Потерпілого) (його представника) та особи (її представника), винної у заподіянні збитків, яка попередньо письмово повідомляється про дату, місце й час проведення огляду. У разі відсутності особи, винної у заподіянні збитків, при проведенні огляду, такий огляд здійснюється без її участі.
3. Для визначення розміру страхової виплати по ризикам КАСКО та ДЦВ Страховик може залучати незалежного експерта. Оплата висновку щодо розміру заподіяної шкоди проводиться за рахунок Страховика. Страховик не відшкодовує витрати на отримання висновку щодо розміру заподіяної шкоди, якщо такий був замовлений Страхувальником без узгодження зі Страховиком.
4. Розмір страхової виплати по ДЦВ, ДНВ визначається в межах страхової суми (Лімітів відповідальності):
а) По ДЦВ:
- При шкоді, заподіяній майну (транспортному засобу або іншому майну) Потерпілого наступним чином:
• у випадку пошкодження транспортного засобу Потерпілого - розрахунок проводиться виходячи з цін, що діють на день проведення огляду транспортного засобу на підставі калькуляції витрат на відновлення пошкодженого транспортного засобу (надалі – „калькуляція”), яка складається на вибір Страховика, на підставі висновку Страховика або звіту (акту, висновку) оцінювача (експерта). Калькуляція складається на підставі середньо-регіональних цін на складові частини та витратні матеріали, які визначені довідковою літературою та/або програмним забезпеченням та середньо-регіональної вартості однієї нормо-години на роботи для даної моделі транспортного засобу. При цьому розрахунок суми страхової виплати проводиться:
- за Варіантом страхування "Класичний" - з вирахуванням зносу (величина зносу розраховується згідно з чинним законодавством України) деталей пошкодженого транспортного засобу;
- за Варіантом страхування "Розширений" – без вирахування зносу деталей пошкодженого транспортного засобу, якщо такий знос буде нарахований згідно з чинним законодавством України.
• у випадку пошкодження чи фізичного знищення іншого майна Потерпілого, окрім транспортного засобу, - розрахунок проводиться на підставі висновку Страховика або звіту (акту, висновку) оцінювача (експерта) та відповідно до законодавства з вирахуванням зносу;
• якщо відшкодування витрат на проведення відновлювального ремонту пошкодженого майна (транспортного засобу або іншого майна), розрахованого відповідно до умов зазначених вище, здійснюється безпосередньо на рахунок Потерпілої особи (її представника), в такому випадку з визначеної вартості відновлювального ремонту утримується сума ПДВ (податок на додану вартість). У разі надання Потерпілою особою документів, що підтверджують факт проведення погоджених ремонтних робіт в повному обсязі (оригінали актів виконаних робіт та фінансових документів, що підтверджують проведену оплату таких робіт платнику ПДВ), здійснюється доплата в сумі, що не перевищує розмір утриманого ПДВ;
• у випадку фізичного знищення транспортного засобу Потерпілого - розрахунок проводиться, як різниця між ринковою вартістю транспортного засобу до ДТП та вартістю транспортного засобу у
пошкодженому стані. При цьому транспортний засіб вважається фізично знищеним, якщо його ремонт
є технічно неможливим чи економічно необґрунтованим. Ремонт вважається економічно необґрунтованим, якщо передбачені згідно зі звітом (актом, висновком) оцінювача (експерта), витрати на відновлювальний ремонт транспортного засобу перевищують вартість транспортного засобу до ДТП. Вартість транспортного засобу у пошкодженому стані визначається шляхом вивчення попиту та пропозиції на ринку щодо такого транспортного засобу (зокрема: інтернет-аукціоні з продажу автомобілів (наприклад, AUTOonline ТОВ "Аудатекс Україна")) або шляхом експертної оцінки (у випадку відсутності попиту/пропозиції на ринку). У разі якщо транспортний засіб має обмеження на відчуження, розрахунок страхової виплати проводиться із застосуванням максимальної вартості транспортного засобу, визначеної за результатами проведення інтернет-аукціону (незалежно від того, чи відбувся продаж ТЗ за результатами проведення інтернет-аукціону, чи ні).
- При шкоді, заподіяній життю, здоров’ю Потерпілого - розрахунок проводиться наступним чином:
• у зв’язку з лікуванням Потерпілого - відповідно до ст. 24 Закону ОСЦПВВНТЗ;
• у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – відповідно до ст. 25 Закону ОСЦПВВНТЗ;
• у зв’язку зі стійкою втратою працездатності – відповідно до ст. 26 Закону ОСЦПВВНТЗ;
• у зв’язку зі смертю Потерпілого – відповідно до ст. 27 Закону ОСЦПВВНТЗ;
• але в будь- якому випадку відшкодування за шкоду життю, здоров’ю Потерпілого обмежено:
- при тимчасовій втраті працездатності до 0,1% страхової суми за кожен день непрацездатності, але не більше 50 000 (п'ятдесят тисяч) гривень на одного Потерпілого;
- загальний розмір страхової виплати по кожному Потерпілому не може перевищувати 100 000 (сто тисяч) гривень.
- з урахуванням умов та обмежень, передбачених Варіантом страхування по ДЦВ, обраним відповідно до Договору.
б) По ДНВ - у відсотках від встановлених Лімітів відповідальності наступним чином:
- в разі смерті особи - в розмірі 100% Ліміту відповідальності на Застраховану особу;
- в разі інвалідності особи - в розмірі: I група – 100%; II група - 80%; III група - 60% Ліміту відповідальності на Застраховану особу;
- при тимчасовій втраті особою працездатності - 0,2% Ліміту відповідальності на Застраховану особу за кожен день непрацездатності, але не більше 50% Ліміту відповідальності на Застраховану особу.
5. Розмір страхової виплати по КАСКО розраховується в межах страхової суми та Ліміту відповідальності наступним чином:
а) При Знищенні ТЗ - як різниця між ринковою вартістю ТЗ на дату настання страхового випадку та вартістю ТЗ у пошкодженому стані, при цьому ТЗ залишається у Страхувальника. При цьому вартість ТЗ у пошкодженому стані визначається за одним із наступних варіантів за вибором Страховика:
- за результатами участі ТЗ в інтернет-аукціоні з продажу автомобілів (наприклад, AUTOonline ТОВ "Аудатекс Україна"), при цьому Страхувальник зобов'язаний прийняти зобов'язуючу пропозицію щодо продажу ТЗ, за умови направлення такої пропозиції Страховиком не пізніше ніж за 10 (десять) робочих днів до закінчення строку дії такої пропозиції. У разі невиконання Страхувальником цього обов'язку, Страховик не переглядає вартість ТЗ у пошкодженому стані та проводить розрахунок страхової виплати із використанням вартості ТЗ у пошкодженому стані у розмірі, який зазначено в зобов'язуючій пропозиції. Виключенням є відмова покупця щодо придбання ТЗ за наданою зобов'язуючою пропозицією за його ініціативою або внаслідок некоректного відображення Страховиком інформації щодо стану ТЗ на електронному майданчику онлайн-аукціону (пропозиція вважається такою, що не відбулась), - в такому випадку Страховик зобов’язується здійснити перерахунок суми страхової виплати з урахуванням нового значення вартості пошкодженого ТЗ, отриманого за результатами повторного проведення інтернет-аукціону, та у разі, якщо максимальна вартість ТЗ в пошкодженому стані буде меншою, ніж та, що була в пропозиції, яка не відбулася, здійснити доплату Страхувальнику різниці між вартістю ТЗ в зобов'язуючій пропозиції, яка не відбулася, та сумою фактичного продажу ТЗ протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з дати продажу ТЗ. У разі якщо ТЗ має обмеження на відчуження, розрахунок страхової виплати проводиться із застосуванням максимальної вартості ТЗ, визначеної за результатами проведення інтернет-аукціону (незалежно від того, чи відбувся продаж ТЗ за результатами проведення інтернет-аукціону, чи ні);
- шляхом проведення автотоварознавчої експертизи (дослідження).

б) При Пошкодженні ТЗ в сумі, що не перевищує вартості відновлювального ремонту ТЗ з урахуванням наступного:
- Здійснюється виходячи з цін, що діють на день проведення огляду ТЗ на підставі:
• документів СТО, що визначена Страховиком, яка згідно з чинним законодавством України підтверджує необхідні витрати на ремонт ТЗ. Документи приймаються Страховиком за умови, що з ним було попередньо узгоджено у письмовій формі калькуляцію витрат на відновлення пошкодженого ТЗ (надалі – "калькуляція") (при не виконанні цієї умови розрахунок проводиться на підставі калькуляції по Audatex). За письмовою заявою Страхувальника, розрахунок може бути здійснено згідно з варіантом "калькуляція по Audatex" (але в будь-якому разі за розцінками не вищими, ніж на СТО, що визначена Страховиком);
• калькуляції по Audatex, яка складається на вибір Страховика, на підставі висновку Страховика або звіту (акту, висновку) аварійного комісара (оцінювача, експерта). Калькуляція складається на підставі середньо-регіональних цін на складові частини визначеного транспортного засобу та витратні матеріали, які визначені довідковою літературою та/або програмним забезпеченням та середньо-регіональної вартості однієї нормо-години на роботи для даної моделі транспортного засобу. З визначеної вартості відновлювального ремонту згідно з калькуляцією утримується сума ПДВ (податок на додану вартість). У разі надання Страхувальником документів, що підтверджують факт проведення погоджених ремонтних робіт в повному обсязі (оригінали актів виконаних робіт та фінансових документів, що підтверджують проведену оплату таких робіт платнику ПДВ), здійснюється доплата в сумі, що не перевищує розмір утриманого ПДВ.
- Розрахунок страхової виплати проводиться з урахуванням наступного:
• за Варіантом страхування "Класичний" - з вирахуванням зносу деталей ТЗ, що підлягають заміні (величина зносу розраховується згідно з чинним законодавством України);
• за Варіантом страхування "Розширений" – без вирахування зносу деталей ТЗ, що підлягають заміні;
• Страховик має право, якщо період часу з 01 січня року випуску ТЗ до дати настання страхового випадку перевищує 4 (чотири) роки, при пошкодженні деталі ТЗ, яка потребує заміни, її вартість
визначати за цінами неоригінальних деталей. При цьому, якщо такі неоригінальні деталі відсутні на
ринку та їх неможливо придбати, для відновлювального ремонту використовуються складові частини ТЗ, які були у вжитку;
• якщо деталь ТЗ до настання страхового випадку була відновлена шляхом проведення ремонтних робіт, не передбаченим технологією заводу-виробника, то Страховик має право при визначенні розміру страхової виплати щодо такої деталі визначати витрати на її відновлення у розмірі вартості проведення відновлювального ремонту такої деталі (у разі технічної можливості проведення ремонту) або у розмірі витрат на заміну неоригінальною або вживаною деталлю;
• якщо встановлена на ТЗ деталь, яка отримала ушкодження внаслідок настання страхового випадку, є неоригінальною або вживаною (деталь була замінена до настання страхового випадку на неоригінальну/вживану деталь, і це встановлено під час здійснення огляду ТЗ після настання страхового випадку), то Страховик має право при розрахунку страхової виплати відповідно враховувати вартість неоригінальної або вживаної деталі.
- Калькуляція витрат на відновлення пошкодженого ТЗ погоджується Страховиком протягом 2 (двох) робочих днів з дня її отримання. Про результат погодження Страховик повідомляє Страхувальника.
- Якщо в процесі ремонту ТЗ будуть виявлені приховані пошкодження, Страхувальник повинен призупинити ремонт ТЗ та повідомити Страховика про такі пошкодження. В цьому випадку Страховик здійснює огляд ТЗ в порядку, передбаченому Договором.
в) З урахуванням зменшення страхової виплати у випадках, передбачених Договором.
г) З вирахуванням суми, що відшкодована Страхувальнику (Вигодонабувачу) особою, винною у заподіянні збитку або страховою компанією, яка відшкодувала замість цієї особи.
д) З врахуванням витрат за Опцією «Евакуатор» (в межах Ліміту відповідальності, визначеного у Договорі за цією Опцією).
6. Страхова виплата здійснюється Страховиком на підставі письмової Заяви від особи, яка має право на отримання страхової виплати (Страхувальника/Вигодонабувача/Потерпілого/Застрахованої особи) та страхового акта, що складається Страховиком на підставі всіх необхідних документів (інформації, відомостей), що передбачені Договором.
7. Після отримання всіх необхідних документів, визначених Договором, про факт, причини, обставини настання страхового випадку та розмір шкоди/збитку, включаючи інформацію та відомості щодо події, що має ознаки страхового випадку, від органів державної влади та місцевого самоврядування, закладів охорони здоров’я, юридичних осіб, які володіють інформацією про обставини події, що має ознаки страхового випадку (якщо запити про такі відомості були направлені Страховиком), рішення про здійснення страхової виплати або відмову у страховій виплаті приймається Страховиком у строк до 10 (десяти) робочих днів з дати отримання останнього документа.
8. У випадку прийняття рішення про відмову у страховій виплаті, Страховик надсилає Страхувальнику/ Вигодонабувачу/ Потерпілому/ Застрахованій особі письмове повідомлення з обґрунтуванням причин відмови протягом 5 (п’яти) робочих днів з дати прийняття такого рішення.
9. Страховик має право затримати прийняття рішення щодо визнання випадку страховим, про що письмово повідомляє Страхувальнику/ Вигодонабувачу/Потерпілому/Застрахованій особі, у випадках:
- отримані документи суперечать один одному або не дають можливості однозначно з’ясувати обставини, причини, характер події, що має ознаки страхового випадку, та/або розмір збитків, та/або право осіб на одержання відшкодування, - до 60-ти робочих днів з дати отримання Страховиком останнього документа;
- якщо у Страховика немає можливості здійснити огляд ТЗ/пошкодженого майна та/або провести власне розслідування причин та обставин настання події, на місці такої події за незалежних від нього причин та обставин (зокрема, якщо на місці такої події існує небезпека для життя, здоров’я представників Страховика тощо), - до припинення таких причин та обставин.
10. Страхова виплата здійснюється:
а) По КАСКО:
- Страхувальнику/Вигодонабувачу, якщо обсяг витрат погоджений зі Страховиком та сплачений за рахунок Страхувальника/ Вигодонабувача;
- Страхувальнику/Вигодонабувачу, якщо страхова виплата проводиться на підставі калькуляції, яка складається Страховиком, або акта автотоварознавчої експертизи (дослідження);
- за дорученням Страхувальника – фізичним особам, зареєстрованим як суб'єкти підприємницької діяльності, або юридичним особам, що беруть участь в організації та здійсненні евакуації ТЗ з місця страхового випадку, експертній оцінці збитку, ремонті ТЗ та інших послуг, передбачених Договором.
б) По ДНВ - Застрахованим особам (Вигодонабувачу).
в) По ДЦВ:
- Потерпілій особі/Вигодонабувачу або, за їх письмовим дорученням: медичним закладам, підприємствам та організаціям, що надають послуги з ремонту пошкодженого майна та інші послуги, пов’язані з відшкодуванням шкоди;
- якщо Особа, відповідальність якої застрахована, самостійно компенсували заподіяну Потерпілій особі шкоду, то страхова виплата по ДЦВ може бути здійснено Страховиком безпосередньо Особі, відповідальність якої застрахована, у випадку надання ним належним чином оформленої відмови Потерпілого від претензії до Особу, відповідальність якої застрахована, та документів на підтвердження проведеної компенсації. Факт здійснення Особою, відповідальність якої застрахована, самостійного відшкодування завданої третім особам шкоди не є для Страховика підтвердженням настання страхового випадку і не створює для Страховика додаткових зобов’язань. У разі здійснення Особою, відповідальність якої застрахована, самостійного відшкодування завданої третім особам шкоди, з’ясування обставин страхового випадку та визначення розміру страхової виплати здійснюється Страховиком на умовах Договору.

11. За згодою Сторін по КАСКО страхова виплата може бути здійснена частинами, якщо на СТО передбачена попередня оплата для початку виконання ремонтного процесу. В такому разі на СТО може бути перерахована частина страхової виплати у розмірі, що визначений попереднім страховим актом. Остаточний розрахунок проводиться після завершення ремонтних робіт.
12. Страхова виплата здійснюється протягом 10 (десяти) робочих днів з дати прийняття рішення про здійснення страхової виплати.
13. Після здійснення відновлювального ремонту ТЗ по усуненню наслідків страхового випадку Страхувальник зобов’язаний надати для огляду Страховику ТЗ (складається відповідний Акт огляду) або документи, які підтверджують виконання ремонтних робіт (чеки, платіжні доручення, акти виконаних робіт). У випадку невиконання Страхувальником цього обов’язку:
- претензії (заяви) з будь-яких аналогічних пошкоджень частин та деталей ТЗ (заявлених протягом дії цього та/або попередніх договорів страхування, укладених між Страхувальником та Страховиком відносно цього ТЗ) не приймаються Страховиком до розгляду;
- при Знищенні ТЗ від суми належної страхової виплати вираховуються суми непідтверджених (оглядом або документами) проведених відновлювальних ремонтних робіт по ТЗ, за якими була здійснена страхова виплата за Договором.

 
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини

1. У разі внесення Страхувальником страхової премії (першої її частини, якщо Договором передбачено сплата премії частинами) не в повному розмірі та/або не в строк зазначений в Договорі, Договір вважається таким, що не набув чинності. Кошти, які надійшли на рахунок Страховика (страхового посередника) не в повному розмірі та/або несвоєчасно, тобто після зазначеної у Договорі дати сплати страхової премії, вважаються перерахованими помилково та такі кошти Страховик повертає Страхувальнику за письмовою заявою Страхувальника із зазначенням реквізитів для їх перерахування протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання від Страхувальника заяви.
2. У випадку ненадходження або надходження не в повному обсязі на банківський рахунок/в касу Страховика (страхового посередника) чергової частини страхової премії в сумі та в строк, що визначені в Договорі, Страховий захист за Договором припиняється та Страховик не несе зобов’язань щодо здійснення страхової виплати за подіями, що сталися у період з 00 год. 00 хв. дати, наступної за встановленою в Договорі, як дата сплати чергової частини страхової премії.
Страховий захист за Договором відновлюється у разі сплати простроченої чергової частини страхової премії до кінцевого строку сплати відповідної чергової частини страхової премії, за умови укладання Сторонами Додаткової угоди щодо відновлення Страхового захисту за Договором з дати, зазначеної у такій Додатковій угоді. При цьому за згодою Сторін при укладенні Договору, строк дії Договору та сума страхової премії залишається незмінними.
Кінцевим строком сплати чергової частини страхової премії є дата, що настає на 10 (десятий) календарний день після дати, до якої мала відбутись та не відбулась сплата чергової частини страхової премії, визначеної у Договорі, що призвело до припинення дії Страхового захисту за Договором.
У разі несплати Страхувальником чергової частини страхової премії в повному розмірі до завершення кінцевого строку сплати чергової частини страхової премії за відповідний період страхування, Договір вважається достроково припиненим з 00-00 год. дня, наступного за датою, визначеною, як кінцевий строк сплати чергової частини страхової премії. Кошти, які надійшли на рахунок Страховика (страхового посередника) несвоєчасно, тобто після припинення дії Договору, вважаються перерахованими помилково та не поновлюють його дію та такі кошти Страховик повертає Страхувальнику за письмовою заявою Страхувальника із зазначенням реквізитів для їх перерахування протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання від Страхувальника заяви.
3. При знищенні ТЗ у разі неприйняття зобов'язуючої пропозиції Страхувальником щодо продажу ТЗ, за умови направлення такої пропозиції Страховиком не пізніше ніж за 10 (десять) робочих днів до закінчення строку дії такої пропозиції, Страховик не переглядає вартість ТЗ у пошкодженому стані та проводить розрахунок страхової виплати із використанням вартості ТЗ у пошкодженому стані у розмірі, який зазначено в зобов'язуючій пропозиції. Виключенням є відмова покупця щодо придбання ТЗ за наданою зобов'язуючою пропозицією за його ініціативою або внаслідок некоректного відображення Страховиком інформації щодо стану ТЗ на електронному майданчику онлайн-аукціону (пропозиція вважається такою, що не відбулась).
4. У випадку невиконання Страхувальником після здійснення відновлювального ремонту ТЗ по усуненню наслідків страхового випадку обов’язку надати для огляду Страховику ТЗ (складається відповідний Акт огляду) або документів, які підтверджують виконання ремонтних робіт (чеки, платіжні доручення, акти виконаних робіт):
- претензії (заяви) з будь-яких аналогічних пошкоджень частин та деталей ТЗ (заявлених протягом дії Договору та/або попередніх договорів страхування, укладених між Страхувальником та Страховиком відносно ТЗ) не приймаються Страховиком до розгляду;
- при Знищенні ТЗ від суми належної страхової виплати вираховуються суми непідтверджених (оглядом або документами) проведених відновлювальних ремонтних робіт по ТЗ, за якими була здійснена страхова виплата за Договором.
5. Підставами для відмови Страховика у здійсненні страхової виплати є невиконання наступних зобов’язань:
- Несвоєчасне повідомлення (тобто з порушенням умов Договору) Страховика Страхувальником (особою, визначеною у Договорі або законодавством) про настання страхового випадку без поважних на це причин, створення Страховикові перешкод у визначенні обставин, характеру та розміру збитків або невиконання інших обов’язків, визначених Договором або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків).
- Знехтування Страхувальником (Водієм) заходами (невиконання дій), стосовно запобігання подіям, які можуть бути кваліфіковані як страхові випадки, рятування ТЗ при настанні страхового випадку інші заходів щодо запобігання та зменшення наслідків страхового випадку, передбачених Договором, якщо це призвело до страхового випадку або збільшення розміру збитку;
- Не виконання Страхувальником (Водієм) обов’язків:
• щодо виклику на місце ДТП компетентного підрозділу Національної поліції України та в разі вимоги працівників цього підрозділу (або на вимогу представника Страховика, що прибув на місце події) пройти медичне обстеження на вживання алкоголю (наркотиків), та залишаючись на місці події забезпечення документального оформлення випадку у державних компетентних органах, крім випадків, що позбавляють такого обов’язку, передбачених Договором;
• щодо умови, - без письмової згоди Страховика не робити заяв та не брати на себе зобов’язань про добровільне відшкодування збитків (виключенням є належним чином оформлене, відповідно до умов Договору, Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду («Європротокол»)).
- Неподання Страхувальником (іншою особою, яка відповідно до Договору або законодавства має право на отримання страхової виплати) документів, передбачених Договором, у визначений Договором строк.
- Відмова Страхувальника/Вигодонабувача від свого права вимоги (суброгації) до особи, відповідальної за скоєний збиток по КАСКО, чи неможливість здійснення Страховиком цього права з вини Страхувальника/Вигодонабувача.

Замовити консультацію спеціаліста

Замовте зворотній дзвінок та отримайте консультацію спеціаліста зі страхування